Produkter

Sureplay er nå enda bedre, både for barn og miljø!

Vi ønsker å hele tiden utvikle og forbedre produktene våre og kan nå stolt presentere en helt ny generasjon Sureplay. Nye Sureplay er fri for SBR-gummi, mikroplast og polyaromatiske hydrokarboner. I tillegg har vi sørget for å forbedre fallsikringsevnen ytterligere for å gi barna en enda tryggere lek.

E-TPU / Infinergy

En ny generasjon av fallunderlag

Den nye generasjon Sureplay fallunderlag er bokstavelig talt utviklet fra bunnen av. Under det fargerike topplaget finner du vårt nyutviklede dempende bunnlag E-TPU.

E-TPU er utviklet og produseres i Tyskland av BASF. Den er helt fri for SBR-gummi, mikroplast og polyaromatiske hydrokarboner. E-TPU er ikke et resirkulert materiale og har en økt korn-størrelse sammenlignet med SBR-gummi  noe som gjør at det ikke faller under kategorien mikroplast. Permeabiliteten er tilsvarende ordinært plasstøpt fallunderlag.

Ta kontakt om du vil lære mer!

Sureplay Fallunderlag

Sureplay, et plasstøpt gummiunderlag som tilpasses og støpes på stedet i det designet dere måtte ønske. Sureplay er godkjent som fallunderlag på lekeplasser.

Sureplay er et meget anvendelig og slitesterkt produkt. Sureplay er også tilnærmet vedlikeholdsfritt og tilbys i et stort spekter av farger. Bruksområdene er mange. Lekeplasser, sykkelbaner, terrasser, rullestolramper og ballbaner. Spør oss! CH Prosjekt AS har montert Sureplay som fallunderlag fra Kristiansand til Hammerfest.

FDV dokumentasjon
fdv_sureplay.pdf

Sertifikat
godkjente_fallh_yder.pdf

Hybridgress

Hybridgress er en nykommer på markedet som helt enkelt forklart er en kombinasjon av kunstgress og naturlig gress. Produktet er utformet slik at vanlig gress/plen kan vokse igjennom kunstgress delen, dette gjør at områder i barnehager og skoler som før var nedslitte jordstykker, nå kan fremstå som grønne hele året. Et godt grunnarbeidet er en forutsetning for å få et godt sluttprodukt. Hybridgress kan også brukes på fotballbaner, f.eks i et målbur hvor det ofte blir tråkket frem slitte områder som blir gress løse.

Gressarmering

Vi har to typer gressarmeringsmatter. Begge er godt egnet på lekeplasser som fallunderlag, eller som forsterkning av gressplen på slitasjeområder.

Gressarmeringsmatten er en sklisikker gummimatte for bruk der overflatene blir utsatt for stor slitasje. Mattene er godt egnet for bruk på lekeområder, parker og golfbaner og andre områder som har høy bruksfrekvens og slitasje fra gangtrafikk. Gressarmeringsmatten krever etablert gressplen og har sammen med underlaget meget gode støtdempende egenskaper noe som gjør at det er godt egnet for bruk under lekeapparater som fallunderlag. Mattene er godkjente for fallhøyder inntil 1,5m.

Gressarmeringsheller er laget av gummigranulat av meget høy kvalitet og er støtabsorberende uavhengige av vær forhold og årstider. På grunn av mattene utforming og leggesystem er mattene meget enkle å montere. Mattene er godkjente for fallhøyder inntil 2,8m.

FDV dokumentasjon
fdv_grassmatter.pdf