FALLUNDERLAG

SUREPLAY
Sureplay, et fallunderlag som blir tilpasset og støpt på stedet det skal ligge. Sureplay er godkjent som fallunderlag på lekeplasser og vi tilpasser tykkelsen på underlaget etter den aktuelle fallhøyden i henhold til gjeldende forskrifter.

Sureplay er et meget anvendelig og slitesterkt produkt. Sureplay er også tilnærmet vedlikeholdsfritt og tilbys i et stort spekter av farger. Bruksområdene er mange. Sykkelbaner, terrasser, rullestolramper og ballbaner. Spør oss! CH Prosjekt AS har med stort hell montert Sureplay som fallunderlag fra Kristiansand til Hammerfest.

FDV dokumentasjon fdv_sureplay.pdf

Sertifikat godkjente_fallh_yder.pdf
Haukåsen skole
Godlia skole
Nordseter skole

Sureplay Basic

Sureplay Basic er et fallunderlag som er et alternativ til vanlig Sureplay. Basic leveres kun i to farger, rødt og grønt. Sagt på en enkel måte så er Basic gummiheller støpt på plassen som en hel enhet. Basic er godkjent for fallhøyde 1,5 meter. Produktet har vist seg å være slitesterkt og stabilt.
GUMMIHELLER
Gummiheller er et godt alternativ til tradisjonelle fallunderlag som sand og bark. Vedlikehold på underlag og utstyr går ned, slitasjen på utstyret går drastisk ned og urenheter som dyreavføring forekommer ikke, løv og annet avfall er lett å fjerne.
Gummi bevarer også den støtdempende effekten ved frost, og snø er lett å fjerne.
Hellene er laget av godkjent resirkulert materiale!

FDV dokumentasjon gummiheller_fdv.pdf
Sertifikat t_v_sertifikat.pdf
Gummihelle 45mm
Bakgård Grefsenveien
Gummiheller mot sarg
Huskestativ på gummiheller
KUNSTGRESS

Kunstgress er i sterk fremmarsj når det gjelder landskapsarbeider og vi ser at bruken øker her i Norge. Kunstgress har utallige bruksområder, blant annet i parker, barnehager, lekeplasser, idrettsområder og private hager. Gressmatten trenger verken vann, sol, gjødsel, lufting eller klipping, og vedlikeholdsbehovet er et minimum.
Underlaget er testet og godkjent for fallhøyde inntil 3m og gjør lekeapparatene lett tilgjengelige for handikappete. Underlagsplatene er laget av resirkulerte produkter og kan resirkuleres igjen etter bruk. Vi har også kunstgress som er laget av resirkulerte plastflasker.

FDV dokumentasjon fdv_kunstgress.pdf
Nordseter skole
Bakgård Oslo
Haukåsen skole
Disen skole
Tjuvholmen barnehage

Hybridgress

Hybridgress er en nykommer på markedet som helt enkelt forklart er en kombinasjon av kunstgress og naturlig gress. Produktet er utformet slik at vanlig gress/plen kan vokse igjennom kunstgress delen, dette gjør at områder i barnehager og skoler som før var nedslitte jordstykker, nå kan fremstå som grønne hele året. Et godt grunnarbeidet er en forutsetning for å få et godt sluttprodukt. Hybridgress kan også brukes på fotballbaner, f.eks i et målbur hvor det ofte blir tråkket frem slitte områder som blir gress løse.
GRESSARMERING

Vi har to typer gressarmeringsmatter. Begge er godt egnet på lekeplasser som fallunderlag, eller som forsterkning av gressplen på slitasjeområder.

Gressarmeringsmatten er en sklisikker gummimatte for bruk der overflatene blir utsatt for stor slitasje. Mattene er godt egnet for bruk på lekeområder, parker og golfbaner og andre områder som har høy bruksfrekvens og slitasje fra gangtrafikk. Gressarmeringsmatten krever etablert gressplen og har sammen med underlaget meget gode støtdempende egenskaper noe som gjør at det er godt egnet for bruk under lekeapparater som fallunderlag.
Mattene er godkjente for fallhøyder inntil 1,5m.
FDV dokumentasjonfdv_grassmatter.pdf

Gressarmeringsheller er laget av gummigranulat av meget høy kvalitet og er støtabsorberende uavhengige av vær forhold og årstider. På grunn av mattene utforming og leggesystem er mattene meget enkle å montere.
Mattene er godkjente for fallhøyder inntil 2,8m.

Gressarmeringsheller
Gressarmeringshelle under huske
Gressarmeringshelle 100x100cm
Gressarmeringsmatter under etablering
Gressarmeringsmatter, nylagt

Andre produkter

Premark er et produkt vi bruker til oppmerking av sykkelbaner for de minste aktive sykelistene. Her finnes et utall av skilter og symboler som vi kan smelte fast til asfalten eller betongdekker. Oppmerking av kant og midtlinjer gjør dette til artig og positivt innslag i barnehage hverdagen.
Og dersom en kombinerer dette med en Eco Stasjon, fra c-h.no så blir det hele optimalt.
Premark leveres også i et utall av spill, paradiser og andre symboler.

Solseil

Vi leverer også sol seil fra Norleg, som er en Dansk leverandør. Seilene er av en veldig sterk, men lett kvalitet. Seilene er perforerte slik at vann aldri vil samle seg på selve seilet. Kan leveres i mange størrelser, men vi anbefaler som oftest å bruke trekant formatet som står seg best i vindvær..